3. Adatkezelés a Grasshopperben – Állandó adatok kezelése

Adattípusok

A paramétereket kizárólag az adatok tárolására használjuk, azonban a legtöbb paraméter két félét tartalmazhat belőlük: Változó és Állandó adatot. A változó adatot egy vagy több forrás-paraméterből nyerjük és az értéke törlődik (vagy újratöltődik) a definíció minden egyes megoldásának alkalmával. Az állandó adat az az adat, amely kifejezetten a felhasználó által van meghatározva. Ha egy paramétert kapcsolunk a forrás-objektumhoz, az állandó adat figyelmen kívül lesz hagyva, értéke azonban nem törlődik.

(Kivételt képeznek a kimeneti paraméterek, amelyek sem ideiglenes rekordokat sem pedig forrás-készletet nem tartalmazhatnak. A kimeneti paraméterek értékét mindig teljes egészében a hozzájuk tartozó forrás-komponent határozza meg.)

Az állandó adatot a menüben adhatjuk meg, a paraméterektől függően különböznek a hozzájuk kapcsolódó szerkesztő ablakok. Például a Vektor paraméter lehetőséget ad egy vagy több vektor megadására is a menüben.

De menjünk egy lépést vissza, és nézzük meg, hogy egy egyszerű vektor paraméter hogyan viselkedik. Miután megfogtuk és lehúztuk a Params panelről a munkaasztalra, a következőt látjuk:

gh_post_3a

A paraméter színe narancssárga, ami azt jelzi nekünk, hogy figyelmeztető üzenetet tartalmaz. Nem kell megijedni, ezel csak azt jelzi nekünk, hogy a paraméter egyelőre üres – nem tartalmaz sem állandó rekordot és változó adatot sem tud begyűjteni – és így nincsen hatással a definíció megoldásának kimenetelére. A paraméter kapcsolt menüjében 2 féle állandó adat megadására van lehetőségünk: egyedülálló és többes:

gh_post_3b

Miután ezek közül valamelyikre kattintotttunk, a Grasshopper ablak eltűnik és ki kell jelölnünk egy vektort a Rhino modelltérben lévők közül:

gh_post_3c

Miután kiválasztottuk az összes vektort, amelyet akartunk, az Enter lenyomásával a Grasshopper paraméter részeként állandó adat rekord lett belőle. Ez azt is jelenti, hogy a paraméterünk többé nem üres, és így a színe is narancssárgáról szürkére változott:

gh_post_3d

Ettől kezdve a paraméterünk segítségével annyi objektumot vezérelhetünk a kiválasztott vektorokkal, amennyit csak szeretnénk.

Ezek lettek volna a leg alapvetőbb ismeretek a Grasshopper állandó adatkezelésével kapcsolatban, inspirációként akit érdekel nézzen bele a következő videóba, éppen az adatkezelés variálásával játszanak (nyilván eggyel magasabb szinten):

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s